Kas reisida Marokosse või mitte?

Ehk siis minu kogemused, head ja vead meie Maroko reisist.

Avanes lõpuks võimalus minna jälle soojale maale reisile. Viimati sai umbes 4 aastat tagasi Tais käidud. Väga kiidan! Sel korral oli aga sihtpunkt Maroko! Täpsemalt enamus ajast oli selleks Agadir. Ja veel täpsemalt Al Moggar hotell. Esmamulje kõigest oli – appi, kui palav. Novembri alguses umbes 26 kraadisesse kohta sattuda on tõesti üllatav, isegi kui tead temperatuuri ette. Teiseks – palmipuud, palmipuud, palmipuuuud!

Hotell ise oli väga lahe. Selline suur kompleks, kuhu võib ära eksida. Maja seinal õnneks oli suurelt kaart ka joonistatud. Kõik oli käe-jala ulatuses. Bassein, rand, giidid, toidukohad – hästi hea ja mugav. Muidugi leiti ka juba kust saab telefoni internetti osta, kuidas siis netita puhata saab eksole? 😀 Hotelli peamajas oli muidugi ka tasuta wifi olemas. Meie tuba esialgu oli väga niru, vannita ja koos vetsuga vannituba. Hallikas wc-paber 1 kihiline, rõske ja niiske tuba ja katkised kardinapuud. Aga eks tuba oli odav ka muidugi ja kui ei planeeri palju toas olla, siis pole lugu ju! Aga meie otsustasime siiski juurde maksta ja vahetasime toa ümber. Saime merevaate, vanni, lumivalge MITME kihilise paberi wc-sse ja isegi külmkapp oli toas olemas nüüd! Kuna ma ise olen ju sutike haige, siis teadsin, et eks ma pean ju vahel pikemalt toas olema nagunii ja toa vahetus muutis minu jaoks palju.

Edasi jutustan ma täiesti sellises järjekorras, et mis esimesena meenub – juttu oleks meeletult!

Inimesed olid hästi hästi sõbralikud. Isegi need inimesed, kes tippi ei tahtnud. Aga kindlasti peab arvestama, et enamus soovivad abi eest ka tippi saada. Umbes 2 kohalikku raha – MADi, dirhamit oleks hea tipisumma, mida anda. See teeb umbes 0,2 Eur. 🙂 Aga münte kindlatsi poes mitte kulutada, sest ega neid kergelt ei saa ja tippi tahetakse ikka paljudes kohtades.

Kiisudki soovisid tippi! Jah, Marokos on väga palju kodutuid kiisusi. Minul läks lugemine sassi peale 60 kiisut. Hästi hea uudis on see, et enamus neist ei ole eriti saledad ehk eks neid hoitakse ja toidetakse ikka! Mina võtsin lausa Eestist snäkke kaasa nende jaoks aga võta näpust – mõnele ei kõlbanud. Üks preili, kes oli tihti restorani õue osas süüa küsimas otsustas käpaga eemale lükata need krõbinad, et söögu ma ise seda kuivanud jama. Snoob! Eks ma poetasin talle siis kana ja kala. Ühele teisele kiisule üritati saia visata ( saia on Marokos iga toidu juurde suht) ja tema ka keeldus. Hetk hiljem oli see sama miisu endale soojaletilt terve kanakintsu suhu ahnitsenud ja jätkas elegantselt oma teekonda. Seda oli nii äge vaadata. 😀 Teenindas end ise, sest kokk oli kusagile kadunud.

Sellele kiisule andsin ma reisi alguses juba krõbinaid ja tema siis leidis, et on juba oma. Abikaasa läks endale toitu juurde tooma ja see vigurvänt võttis kohe tema tooli endale ja istus rahus meie juures söögilaua taga. Eks meelitasime ta pisikese kalajupiga toolilt ära siiski varsti. Aga kassid on seal ägedad, kuid kus nad ei oleks? 🙂

Üritan nüüd natukene vähem jutustada, muidu ei jõuagi kõike lugeda ja venib!

Turgudel tasub kindlasti tingida! Hinnad ei ole tunduvalt odavamad, kui Eestis ja paika peab reegel, et kui müüja läheb näost pahaseks, siis ta saab müügist vaid väikese kasumi ja enam ei maksaks tingida. Aga vabalt võib saada 80 eurosest asjast järsku 40 eurone ost. Puuviljades ma pettusin – Tais on need hulga paremad. Siin olid umbes sama head, kui Eestis head puuviljad. Ei midagi erilist. Turult võib leida kõike – tubakat, meiki, riideid, puuvilju, maitseaineid ja igasuguseid asju, mille nimetusi ma ei teagi!

Pidevalt pakutakse Marokos tasuta münditeed. See on iga pakkuja juures ka tibakene erineva maitsega. Hinnad on üleüldiselt umbes euro madalamad, kui Eestis. Vähemalt toidukohtades, kui ei arvesta Mc-d. See oli vot kallim. Umbes sama kogus asju oleks Eestis läinud 17 euro kanti, siin aga 24.

Valik oli muidugi täiesti teine, kui meil. McFlurry-si nad ära ei sega! Muidu need olid samasugused. Hommikul ja õhtul sõime me hotellis, sest see oli hinna sees. Valik oli suur ja iga päev kasvõi natukenegi erinev. Vahepeal pakuti isegi torti! Lisaks avastasime veel ägeda küpsisekoha Tafarnout. Erilised huvitavad küpsised ja koogitükke oli ka. Koogitükid olid superhead – eriti vaarika oma. Nende hinnaklass oli ka 1.80 eur, mis muidu Kaubamajas maksaks umbes 2.80.

Kõhuprobleeme minul isiklikult ei tekkinud millegist ja sellest kiidan. Tais sain hea mitu päeva hotellis passida, sest seal nii hästi ei läinud. Lisaks ostsime veel uhked kallid õlid, mida hakkan ka lähiajal testima, et siis teada anda, kas tõesti on head.

Õlid ostsime me kohaliku poolt viidud ekskursioonilt. Väga väga äge ekskursioon oli, tehti nalja, näidati Absindipõõsast ja lasti ise pähkleid purustada jne. Lõpuks viidi meid Paradiisiranda. Ma ise ei nimetaks seda küll nii… 😀 Eks teel sinna võib Paradiisi sattuda küll. Mägedes ronimine ja paras takistusterada. Üksinda kindlasti naisterahval ei soovita minna, aga üleüldse ei tohiks naisterahvas üksi Marokos ringi jalutada. Aga ilus seal oli, kas just Paradiis, eks see ole maitseasi. 🙂

Aga ekskursioon oli hea! Lisaks käisime veel hiljem mujal mäe otsas ekskursioonil ja ka Aurinko Matkat poolt koostatud Marrakeshi ekskursioonil. Infot sai Aurinko omal palju, haudadel kusagil käidud ka, mis pole just minu rida. Aga mis väga meeldis oli pisike peatus, et pildistada, kuidas kitsed on puu otsas… just nimelt! Nemad käivad seal Argaaniavilju nosimas. Argaaniaõlist kuulsime me söögi alla ja söögi peale, see viskas natukene üle kohati. Aga eks see ole kuum teema vist. Igatahes kitsed olid ägedad ja muidugi pidi karjusele ka tippi viskama. Nagu ikka!

Ekskursioon oli pigem hariv võrreldes kohalike enda lõbustavate ekskursioonidega. Aga oli ka väga inetu kogemus. Mingi hetk viidi meid siis kusagile apteeki, kus üle tunni põhimõtteliselt sunniti asju kokku ostma. Ma vahepeal lõpus käisin veel küsimas, et kas me võiksime ehk minna ära turule, kui näidataks suund kätte. Ei olnud huvi rohkem asju osta peale paari maitseainepaki. Aga giid ei lubanud, kõik las maksavad ära omad asjad ja siis tema näitab, kus me kohtume ja kuhu minna võime. Ma oleks hea meelega talle öelnud, kuhu ta minna võib ise ka. Aga eks ma saan aru, see oli mingi tema äriteema ja muidu oli ta väga tore. Lihtsalt kahju oli, et tänu sellele jäi meil turul käimiseks hulga vähem aega. Tuur ise oli pea 90 eur, väga ei oleks tahtnud sellist raha välja käia, et tunnike kusagil müügisaalis passida. Kohalikelt ekskursioonid olid hulga odavamad ka, aga eks seal pole sellist turvatunnet. Meie jäime siiski kõik ellu!

Hammami proovisime ka ära, oma hotellis – ka seal sai tingida! Lisaks proovisime ka kohalikud massöörid samas kohas ära. KIIDAN kõike! Ilusad, sõbralikud noored neiud hoolitsesid meie eest, küürisid puhtaks, koorisid vana naha maha – appi, kui must inimene ma ikka olen! 😀 Igatahes oli väga huvitav kogemus ja soovitan! Polnud väga palav saun see Hammam, lihtsalt väga libe oli õlitatult kivilaual end liigutada, aga eks see tegi nalja! 😀

Lisaks käisime veel linnupargis. See oli ka meie hotelli lähedal kenasti – seal oli ka palju kasse! 😀 Aga olid ka need eriti värvilised kanad. Flamingod ja paabulinnud ühesõnaga.

Hea teekond, kui minna küpsiseid ostma. Soojusega oli nii, et 10-16 kohaliku aja järgi oli soe-kuum. Muul ajal oli lausa tuuline ja jakk pidi siiski peal olema.

Reisi lõpus jäin mina muidugi ka haigeks. Neil hakkas just see külmetuste periood ja kõik aevastasid ja köhisid. Tagasi tulles oli Maroko poolel väga palju passi ja pagasi kontrolle. Väga tüütult palju! Mõni mees skänniti veel eraldi pealaest jalatallani läbi ka veel.

Üleüldiselt- tasub minna! Oli väga tore, aga eks reisiseltskond mõjutab palju ja sellega meil väga vedas! Suur kniks kõigile, kes meiega koos reisisid. 🙂 Ja suur tänu Estravelile reisiks vajaliku paberimajanduse ja muu sellisega – oli hea lihtne! 🙂 Ja Aurinkole hea informatsiooni ja mugava ringisõitmise eest.

Lõpetuseks aga hoopiski pilt värskelt pressitud apelsinimahlast! 2,50eur ja u 400ml- soovitan! Muidugi maksmine oli tark teha alati kohalikus rahas, euro puhul olid hinnad hulga suuremad, kui üldse eurodes tasuda lubati. Kindlasti ununes veel palju palju asju, aga noh… järgmine kord uuesti! 🙂

218 thoughts on “Kas reisida Marokosse või mitte?

1. I wanted to post you that little bit of note to thank you very much the moment again just for the striking strategies you’ve documented above. It’s really extremely open-handed with you in giving publicly just what some people might have sold for an e-book to help with making some cash on their own, especially considering the fact that you might have tried it in the event you desired. These points also acted to provide a good way to fully grasp the rest have the identical dream similar to my personal own to understand way more with regard to this matter. I know there are numerous more pleasant times in the future for folks who take a look at your blog.

2. I’ll right away grab your rss feed as I can not in finding your email subscription link or e-newsletter service. Do you’ve any? Please allow me understand so that I could subscribe. Thanks.

3. Thank you so much for giving everyone a very superb chance to discover important secrets from here. It is usually so pleasing and as well , jam-packed with a lot of fun for me and my office co-workers to visit your site a minimum of thrice in 7 days to read the newest issues you have got. Of course, we’re at all times impressed considering the great things served by you. Selected 1 tips in this article are easily the most beneficial I’ve ever had.

4. You actually make it seem so easy with your presentation but I find this matter to be actually something that I think I would never understand. It seems too complicated and extremely broad for me. I am looking forward for your next post, I’ll try to get the hang of it!

5. Hi, Neat post. There is an issue together with your website in internet explorer, might test this… IE still is the marketplace leader and a good element of folks will pass over your magnificent writing due to this problem.

6. Appreciate it for helping out, fantastic info. “Our individual lives cannot, generally, be works of art unless the social order is also.” by Charles Horton Cooley.

7. My husband and i have been so joyful that Edward managed to finish up his research because of the ideas he obtained from your very own web page. It is now and again perplexing to simply be giving for free helpful tips which the rest might have been making money from. So we figure out we have the writer to thank for that. The type of explanations you made, the simple blog navigation, the relationships your site make it possible to foster – it’s many fantastic, and it’s aiding our son and our family know that that issue is interesting, which is certainly really vital. Thank you for all!

8. certainly like your web-site however you need to check the spelling on several of your posts. A number of them are rife with spelling issues and I find it very bothersome to tell the truth on the other hand I will surely come again again.

9. What i do not realize is in truth how you’re not really a lot more well-favored than you may be now. You’re very intelligent. You know therefore significantly relating to this topic, produced me individually believe it from numerous numerous angles. Its like women and men don’t seem to be interested unless it’s one thing to do with Woman gaga! Your individual stuffs great. All the time maintain it up!

10. I think this is among the most vital info for me. And i am glad reading your article. But want to remark on few general things, The site style is wonderful, the articles is really nice : D. Good job, cheers

11. Thanks for your own work on this web site. Ellie take interest in working on investigation and it’s easy to see why. My spouse and i hear all about the dynamic mode you deliver very important steps through your web blog and strongly encourage response from other people about this concept plus my princess has been starting to learn a lot. Enjoy the remaining portion of the new year. You’re the one doing a dazzling job.

12. Thank you for the sensible critique. Me and my neighbor were just preparing to do a little research on this. We got a grab a book from our area library but I think I learned more clear from this post. I am very glad to see such fantastic information being shared freely out there.

13. I’m not sure where you’re getting your information, but great topic. I needs to spend some time learning more or understanding more. Thanks for fantastic information I was looking for this info for my mission.

14. Hey there, You have done an incredible job. I will definitely digg it and personally recommend to my friends. I am confident they will be benefited from this web site.

15. Undeniably believe that which you stated. Your favorite justification appeared to be on the web the easiest thing to be aware of. I say to you, I certainly get irked while people consider worries that they just don’t know about. You managed to hit the nail upon the top as well as defined out the whole thing without having side effect , people can take a signal. Will probably be back to get more. Thanks