Kas reisida Marokosse või mitte?

Ehk siis minu kogemused, head ja vead meie Maroko reisist.

Avanes lõpuks võimalus minna jälle soojale maale reisile. Viimati sai umbes 4 aastat tagasi Tais käidud. Väga kiidan! Sel korral oli aga sihtpunkt Maroko! Täpsemalt enamus ajast oli selleks Agadir. Ja veel täpsemalt Al Moggar hotell. Esmamulje kõigest oli – appi, kui palav. Novembri alguses umbes 26 kraadisesse kohta sattuda on tõesti üllatav, isegi kui tead temperatuuri ette. Teiseks – palmipuud, palmipuud, palmipuuuud!

Hotell ise oli väga lahe. Selline suur kompleks, kuhu võib ära eksida. Maja seinal õnneks oli suurelt kaart ka joonistatud. Kõik oli käe-jala ulatuses. Bassein, rand, giidid, toidukohad – hästi hea ja mugav. Muidugi leiti ka juba kust saab telefoni internetti osta, kuidas siis netita puhata saab eksole? 😀 Hotelli peamajas oli muidugi ka tasuta wifi olemas. Meie tuba esialgu oli väga niru, vannita ja koos vetsuga vannituba. Hallikas wc-paber 1 kihiline, rõske ja niiske tuba ja katkised kardinapuud. Aga eks tuba oli odav ka muidugi ja kui ei planeeri palju toas olla, siis pole lugu ju! Aga meie otsustasime siiski juurde maksta ja vahetasime toa ümber. Saime merevaate, vanni, lumivalge MITME kihilise paberi wc-sse ja isegi külmkapp oli toas olemas nüüd! Kuna ma ise olen ju sutike haige, siis teadsin, et eks ma pean ju vahel pikemalt toas olema nagunii ja toa vahetus muutis minu jaoks palju.

Edasi jutustan ma täiesti sellises järjekorras, et mis esimesena meenub – juttu oleks meeletult!

Inimesed olid hästi hästi sõbralikud. Isegi need inimesed, kes tippi ei tahtnud. Aga kindlasti peab arvestama, et enamus soovivad abi eest ka tippi saada. Umbes 2 kohalikku raha – MADi, dirhamit oleks hea tipisumma, mida anda. See teeb umbes 0,2 Eur. 🙂 Aga münte kindlatsi poes mitte kulutada, sest ega neid kergelt ei saa ja tippi tahetakse ikka paljudes kohtades.

Kiisudki soovisid tippi! Jah, Marokos on väga palju kodutuid kiisusi. Minul läks lugemine sassi peale 60 kiisut. Hästi hea uudis on see, et enamus neist ei ole eriti saledad ehk eks neid hoitakse ja toidetakse ikka! Mina võtsin lausa Eestist snäkke kaasa nende jaoks aga võta näpust – mõnele ei kõlbanud. Üks preili, kes oli tihti restorani õue osas süüa küsimas otsustas käpaga eemale lükata need krõbinad, et söögu ma ise seda kuivanud jama. Snoob! Eks ma poetasin talle siis kana ja kala. Ühele teisele kiisule üritati saia visata ( saia on Marokos iga toidu juurde suht) ja tema ka keeldus. Hetk hiljem oli see sama miisu endale soojaletilt terve kanakintsu suhu ahnitsenud ja jätkas elegantselt oma teekonda. Seda oli nii äge vaadata. 😀 Teenindas end ise, sest kokk oli kusagile kadunud.

Sellele kiisule andsin ma reisi alguses juba krõbinaid ja tema siis leidis, et on juba oma. Abikaasa läks endale toitu juurde tooma ja see vigurvänt võttis kohe tema tooli endale ja istus rahus meie juures söögilaua taga. Eks meelitasime ta pisikese kalajupiga toolilt ära siiski varsti. Aga kassid on seal ägedad, kuid kus nad ei oleks? 🙂

Üritan nüüd natukene vähem jutustada, muidu ei jõuagi kõike lugeda ja venib!

Turgudel tasub kindlasti tingida! Hinnad ei ole tunduvalt odavamad, kui Eestis ja paika peab reegel, et kui müüja läheb näost pahaseks, siis ta saab müügist vaid väikese kasumi ja enam ei maksaks tingida. Aga vabalt võib saada 80 eurosest asjast järsku 40 eurone ost. Puuviljades ma pettusin – Tais on need hulga paremad. Siin olid umbes sama head, kui Eestis head puuviljad. Ei midagi erilist. Turult võib leida kõike – tubakat, meiki, riideid, puuvilju, maitseaineid ja igasuguseid asju, mille nimetusi ma ei teagi!

Pidevalt pakutakse Marokos tasuta münditeed. See on iga pakkuja juures ka tibakene erineva maitsega. Hinnad on üleüldiselt umbes euro madalamad, kui Eestis. Vähemalt toidukohtades, kui ei arvesta Mc-d. See oli vot kallim. Umbes sama kogus asju oleks Eestis läinud 17 euro kanti, siin aga 24.

Valik oli muidugi täiesti teine, kui meil. McFlurry-si nad ära ei sega! Muidu need olid samasugused. Hommikul ja õhtul sõime me hotellis, sest see oli hinna sees. Valik oli suur ja iga päev kasvõi natukenegi erinev. Vahepeal pakuti isegi torti! Lisaks avastasime veel ägeda küpsisekoha Tafarnout. Erilised huvitavad küpsised ja koogitükke oli ka. Koogitükid olid superhead – eriti vaarika oma. Nende hinnaklass oli ka 1.80 eur, mis muidu Kaubamajas maksaks umbes 2.80.

Kõhuprobleeme minul isiklikult ei tekkinud millegist ja sellest kiidan. Tais sain hea mitu päeva hotellis passida, sest seal nii hästi ei läinud. Lisaks ostsime veel uhked kallid õlid, mida hakkan ka lähiajal testima, et siis teada anda, kas tõesti on head.

Õlid ostsime me kohaliku poolt viidud ekskursioonilt. Väga väga äge ekskursioon oli, tehti nalja, näidati Absindipõõsast ja lasti ise pähkleid purustada jne. Lõpuks viidi meid Paradiisiranda. Ma ise ei nimetaks seda küll nii… 😀 Eks teel sinna võib Paradiisi sattuda küll. Mägedes ronimine ja paras takistusterada. Üksinda kindlasti naisterahval ei soovita minna, aga üleüldse ei tohiks naisterahvas üksi Marokos ringi jalutada. Aga ilus seal oli, kas just Paradiis, eks see ole maitseasi. 🙂

Aga ekskursioon oli hea! Lisaks käisime veel hiljem mujal mäe otsas ekskursioonil ja ka Aurinko Matkat poolt koostatud Marrakeshi ekskursioonil. Infot sai Aurinko omal palju, haudadel kusagil käidud ka, mis pole just minu rida. Aga mis väga meeldis oli pisike peatus, et pildistada, kuidas kitsed on puu otsas… just nimelt! Nemad käivad seal Argaaniavilju nosimas. Argaaniaõlist kuulsime me söögi alla ja söögi peale, see viskas natukene üle kohati. Aga eks see ole kuum teema vist. Igatahes kitsed olid ägedad ja muidugi pidi karjusele ka tippi viskama. Nagu ikka!

Ekskursioon oli pigem hariv võrreldes kohalike enda lõbustavate ekskursioonidega. Aga oli ka väga inetu kogemus. Mingi hetk viidi meid siis kusagile apteeki, kus üle tunni põhimõtteliselt sunniti asju kokku ostma. Ma vahepeal lõpus käisin veel küsimas, et kas me võiksime ehk minna ära turule, kui näidataks suund kätte. Ei olnud huvi rohkem asju osta peale paari maitseainepaki. Aga giid ei lubanud, kõik las maksavad ära omad asjad ja siis tema näitab, kus me kohtume ja kuhu minna võime. Ma oleks hea meelega talle öelnud, kuhu ta minna võib ise ka. Aga eks ma saan aru, see oli mingi tema äriteema ja muidu oli ta väga tore. Lihtsalt kahju oli, et tänu sellele jäi meil turul käimiseks hulga vähem aega. Tuur ise oli pea 90 eur, väga ei oleks tahtnud sellist raha välja käia, et tunnike kusagil müügisaalis passida. Kohalikelt ekskursioonid olid hulga odavamad ka, aga eks seal pole sellist turvatunnet. Meie jäime siiski kõik ellu!

Hammami proovisime ka ära, oma hotellis – ka seal sai tingida! Lisaks proovisime ka kohalikud massöörid samas kohas ära. KIIDAN kõike! Ilusad, sõbralikud noored neiud hoolitsesid meie eest, küürisid puhtaks, koorisid vana naha maha – appi, kui must inimene ma ikka olen! 😀 Igatahes oli väga huvitav kogemus ja soovitan! Polnud väga palav saun see Hammam, lihtsalt väga libe oli õlitatult kivilaual end liigutada, aga eks see tegi nalja! 😀

Lisaks käisime veel linnupargis. See oli ka meie hotelli lähedal kenasti – seal oli ka palju kasse! 😀 Aga olid ka need eriti värvilised kanad. Flamingod ja paabulinnud ühesõnaga.

Hea teekond, kui minna küpsiseid ostma. Soojusega oli nii, et 10-16 kohaliku aja järgi oli soe-kuum. Muul ajal oli lausa tuuline ja jakk pidi siiski peal olema.

Reisi lõpus jäin mina muidugi ka haigeks. Neil hakkas just see külmetuste periood ja kõik aevastasid ja köhisid. Tagasi tulles oli Maroko poolel väga palju passi ja pagasi kontrolle. Väga tüütult palju! Mõni mees skänniti veel eraldi pealaest jalatallani läbi ka veel.

Üleüldiselt- tasub minna! Oli väga tore, aga eks reisiseltskond mõjutab palju ja sellega meil väga vedas! Suur kniks kõigile, kes meiega koos reisisid. 🙂 Ja suur tänu Estravelile reisiks vajaliku paberimajanduse ja muu sellisega – oli hea lihtne! 🙂 Ja Aurinkole hea informatsiooni ja mugava ringisõitmise eest.

Lõpetuseks aga hoopiski pilt värskelt pressitud apelsinimahlast! 2,50eur ja u 400ml- soovitan! Muidugi maksmine oli tark teha alati kohalikus rahas, euro puhul olid hinnad hulga suuremad, kui üldse eurodes tasuda lubati. Kindlasti ununes veel palju palju asju, aga noh… järgmine kord uuesti! 🙂

218 thoughts on “Kas reisida Marokosse või mitte?

1. F*ckin’ awesome issues here. I’m very happy to see your article. Thank you so much and i am looking forward to touch you. Will you kindly drop me a e-mail?

2. I intended to draft you the bit of observation to be able to thank you once again with the amazing methods you’ve discussed in this case. It’s wonderfully generous with you to provide openly exactly what a lot of people could have sold as an e-book to help with making some cash for themselves, notably seeing that you could have tried it if you decided. The principles also worked as a easy way to comprehend the rest have a similar keenness just as mine to know a little more concerning this condition. I am sure there are numerous more pleasant situations up front for those who scan your blog post.

3. I must show appreciation to you just for rescuing me from this type of scenario. After looking out throughout the online world and finding strategies which are not productive, I thought my life was gone. Existing devoid of the strategies to the issues you’ve sorted out as a result of your good post is a serious case, as well as the kind which may have in a negative way affected my career if I hadn’t come across your web page. The talents and kindness in dealing with all the stuff was priceless. I don’t know what I would have done if I had not come upon such a thing like this. I am able to at this moment look ahead to my future. Thanks a lot so much for the high quality and effective guide. I won’t be reluctant to recommend your web page to any person who wants and needs guidelines about this issue.

4. After study several of the weblog posts in your web site now, and I genuinely like your way of blogging. I bookmarked it to my bookmark internet site list and will likely be checking back soon. Pls check out my web site at the same time and let me know what you believe.

5. Needed to put you the very small word just to thank you very much once again regarding the lovely tips you’ve shown on this page. This is so generous with people like you to provide publicly precisely what a lot of people could have offered for an e-book to help with making some profit for themselves, notably given that you might have done it if you considered necessary. Those smart ideas also acted to be a great way to be aware that the rest have a similar desire the same as my very own to realize very much more with regard to this matter. I’m sure there are millions of more pleasant periods ahead for individuals that find out your website.

6. Hello There. I found your blog using msn. This is a really well written article. I’ll make sure to bookmark it and return to read more of your useful information. Thanks for the post. I’ll definitely comeback.

7. Hey, you used to write wonderful, but the last several posts have been kinda boring… I miss your tremendous writings. Past several posts are just a bit out of track! come on!

8. Thank you a lot for providing individuals with an extremely pleasant opportunity to read articles and blog posts from this site. It is often very pleasing and also full of amusement for me personally and my office colleagues to search your blog the equivalent of thrice per week to see the fresh items you have. And lastly, we’re at all times motivated considering the mind-blowing thoughts you give. Certain two facts in this post are completely the simplest we have all ever had.

9. Thank you for sharing superb informations. Your web site is so cool. I am impressed by the details that you have on this site. It reveals how nicely you understand this subject. Bookmarked this web page, will come back for extra articles. You, my friend, ROCK! I found just the info I already searched all over the place and just couldn’t come across. What an ideal web-site.

10. Thank you for the sensible critique. Me and my neighbor were just preparing to do some research on this. We got a grab a book from our area library but I think I learned more clear from this post. I’m very glad to see such excellent information being shared freely out there.

11. I have not checked in here for a while because I thought it was getting boring, but the last several posts are great quality so I guess I will add you back to my everyday bloglist. You deserve it my friend 🙂

12. You actually make it seem so easy with your presentation but I find this matter to be actually something that I think I would never understand. It seems too complicated and very broad for me. I am looking forward for your next post, I’ll try to get the hang of it!

13. My spouse and i have been really joyous Edward managed to deal with his studies while using the precious recommendations he got out of your web page. It is now and again perplexing just to possibly be giving out tips and hints which often some other people might have been making money from. And we also acknowledge we have got you to appreciate for this. Most of the explanations you’ve made, the straightforward site navigation, the friendships you can aid to foster – it’s all powerful, and it’s letting our son in addition to us recognize that this subject is cool, and that’s incredibly vital. Many thanks for everything!

14. Once I originally commented I clicked the -Notify me when new comments are added- checkbox and now each time a comment is added I get 4 emails with the same comment. Is there any manner you’ll be able to take away me from that service? Thanks!

15. Real great info can be found on web site. “Prayer is the wing wherewith the soul flies to heaven, and meditation the eye wherewith we see God.” by Ambrose of Milan.

16. Somebody necessarily assist to make seriously articles I’d state. That is the first time I frequented your website page and thus far? I surprised with the analysis you made to create this particular put up amazing. Fantastic activity!