Kas reisida Marokosse või mitte?

Ehk siis minu kogemused, head ja vead meie Maroko reisist.

Avanes lõpuks võimalus minna jälle soojale maale reisile. Viimati sai umbes 4 aastat tagasi Tais käidud. Väga kiidan! Sel korral oli aga sihtpunkt Maroko! Täpsemalt enamus ajast oli selleks Agadir. Ja veel täpsemalt Al Moggar hotell. Esmamulje kõigest oli – appi, kui palav. Novembri alguses umbes 26 kraadisesse kohta sattuda on tõesti üllatav, isegi kui tead temperatuuri ette. Teiseks – palmipuud, palmipuud, palmipuuuud!

Hotell ise oli väga lahe. Selline suur kompleks, kuhu võib ära eksida. Maja seinal õnneks oli suurelt kaart ka joonistatud. Kõik oli käe-jala ulatuses. Bassein, rand, giidid, toidukohad – hästi hea ja mugav. Muidugi leiti ka juba kust saab telefoni internetti osta, kuidas siis netita puhata saab eksole? 😀 Hotelli peamajas oli muidugi ka tasuta wifi olemas. Meie tuba esialgu oli väga niru, vannita ja koos vetsuga vannituba. Hallikas wc-paber 1 kihiline, rõske ja niiske tuba ja katkised kardinapuud. Aga eks tuba oli odav ka muidugi ja kui ei planeeri palju toas olla, siis pole lugu ju! Aga meie otsustasime siiski juurde maksta ja vahetasime toa ümber. Saime merevaate, vanni, lumivalge MITME kihilise paberi wc-sse ja isegi külmkapp oli toas olemas nüüd! Kuna ma ise olen ju sutike haige, siis teadsin, et eks ma pean ju vahel pikemalt toas olema nagunii ja toa vahetus muutis minu jaoks palju.

Edasi jutustan ma täiesti sellises järjekorras, et mis esimesena meenub – juttu oleks meeletult!

Inimesed olid hästi hästi sõbralikud. Isegi need inimesed, kes tippi ei tahtnud. Aga kindlasti peab arvestama, et enamus soovivad abi eest ka tippi saada. Umbes 2 kohalikku raha – MADi, dirhamit oleks hea tipisumma, mida anda. See teeb umbes 0,2 Eur. 🙂 Aga münte kindlatsi poes mitte kulutada, sest ega neid kergelt ei saa ja tippi tahetakse ikka paljudes kohtades.

Kiisudki soovisid tippi! Jah, Marokos on väga palju kodutuid kiisusi. Minul läks lugemine sassi peale 60 kiisut. Hästi hea uudis on see, et enamus neist ei ole eriti saledad ehk eks neid hoitakse ja toidetakse ikka! Mina võtsin lausa Eestist snäkke kaasa nende jaoks aga võta näpust – mõnele ei kõlbanud. Üks preili, kes oli tihti restorani õue osas süüa küsimas otsustas käpaga eemale lükata need krõbinad, et söögu ma ise seda kuivanud jama. Snoob! Eks ma poetasin talle siis kana ja kala. Ühele teisele kiisule üritati saia visata ( saia on Marokos iga toidu juurde suht) ja tema ka keeldus. Hetk hiljem oli see sama miisu endale soojaletilt terve kanakintsu suhu ahnitsenud ja jätkas elegantselt oma teekonda. Seda oli nii äge vaadata. 😀 Teenindas end ise, sest kokk oli kusagile kadunud.

Sellele kiisule andsin ma reisi alguses juba krõbinaid ja tema siis leidis, et on juba oma. Abikaasa läks endale toitu juurde tooma ja see vigurvänt võttis kohe tema tooli endale ja istus rahus meie juures söögilaua taga. Eks meelitasime ta pisikese kalajupiga toolilt ära siiski varsti. Aga kassid on seal ägedad, kuid kus nad ei oleks? 🙂

Üritan nüüd natukene vähem jutustada, muidu ei jõuagi kõike lugeda ja venib!

Turgudel tasub kindlasti tingida! Hinnad ei ole tunduvalt odavamad, kui Eestis ja paika peab reegel, et kui müüja läheb näost pahaseks, siis ta saab müügist vaid väikese kasumi ja enam ei maksaks tingida. Aga vabalt võib saada 80 eurosest asjast järsku 40 eurone ost. Puuviljades ma pettusin – Tais on need hulga paremad. Siin olid umbes sama head, kui Eestis head puuviljad. Ei midagi erilist. Turult võib leida kõike – tubakat, meiki, riideid, puuvilju, maitseaineid ja igasuguseid asju, mille nimetusi ma ei teagi!

Pidevalt pakutakse Marokos tasuta münditeed. See on iga pakkuja juures ka tibakene erineva maitsega. Hinnad on üleüldiselt umbes euro madalamad, kui Eestis. Vähemalt toidukohtades, kui ei arvesta Mc-d. See oli vot kallim. Umbes sama kogus asju oleks Eestis läinud 17 euro kanti, siin aga 24.

Valik oli muidugi täiesti teine, kui meil. McFlurry-si nad ära ei sega! Muidu need olid samasugused. Hommikul ja õhtul sõime me hotellis, sest see oli hinna sees. Valik oli suur ja iga päev kasvõi natukenegi erinev. Vahepeal pakuti isegi torti! Lisaks avastasime veel ägeda küpsisekoha Tafarnout. Erilised huvitavad küpsised ja koogitükke oli ka. Koogitükid olid superhead – eriti vaarika oma. Nende hinnaklass oli ka 1.80 eur, mis muidu Kaubamajas maksaks umbes 2.80.

Kõhuprobleeme minul isiklikult ei tekkinud millegist ja sellest kiidan. Tais sain hea mitu päeva hotellis passida, sest seal nii hästi ei läinud. Lisaks ostsime veel uhked kallid õlid, mida hakkan ka lähiajal testima, et siis teada anda, kas tõesti on head.

Õlid ostsime me kohaliku poolt viidud ekskursioonilt. Väga väga äge ekskursioon oli, tehti nalja, näidati Absindipõõsast ja lasti ise pähkleid purustada jne. Lõpuks viidi meid Paradiisiranda. Ma ise ei nimetaks seda küll nii… 😀 Eks teel sinna võib Paradiisi sattuda küll. Mägedes ronimine ja paras takistusterada. Üksinda kindlasti naisterahval ei soovita minna, aga üleüldse ei tohiks naisterahvas üksi Marokos ringi jalutada. Aga ilus seal oli, kas just Paradiis, eks see ole maitseasi. 🙂

Aga ekskursioon oli hea! Lisaks käisime veel hiljem mujal mäe otsas ekskursioonil ja ka Aurinko Matkat poolt koostatud Marrakeshi ekskursioonil. Infot sai Aurinko omal palju, haudadel kusagil käidud ka, mis pole just minu rida. Aga mis väga meeldis oli pisike peatus, et pildistada, kuidas kitsed on puu otsas… just nimelt! Nemad käivad seal Argaaniavilju nosimas. Argaaniaõlist kuulsime me söögi alla ja söögi peale, see viskas natukene üle kohati. Aga eks see ole kuum teema vist. Igatahes kitsed olid ägedad ja muidugi pidi karjusele ka tippi viskama. Nagu ikka!

Ekskursioon oli pigem hariv võrreldes kohalike enda lõbustavate ekskursioonidega. Aga oli ka väga inetu kogemus. Mingi hetk viidi meid siis kusagile apteeki, kus üle tunni põhimõtteliselt sunniti asju kokku ostma. Ma vahepeal lõpus käisin veel küsimas, et kas me võiksime ehk minna ära turule, kui näidataks suund kätte. Ei olnud huvi rohkem asju osta peale paari maitseainepaki. Aga giid ei lubanud, kõik las maksavad ära omad asjad ja siis tema näitab, kus me kohtume ja kuhu minna võime. Ma oleks hea meelega talle öelnud, kuhu ta minna võib ise ka. Aga eks ma saan aru, see oli mingi tema äriteema ja muidu oli ta väga tore. Lihtsalt kahju oli, et tänu sellele jäi meil turul käimiseks hulga vähem aega. Tuur ise oli pea 90 eur, väga ei oleks tahtnud sellist raha välja käia, et tunnike kusagil müügisaalis passida. Kohalikelt ekskursioonid olid hulga odavamad ka, aga eks seal pole sellist turvatunnet. Meie jäime siiski kõik ellu!

Hammami proovisime ka ära, oma hotellis – ka seal sai tingida! Lisaks proovisime ka kohalikud massöörid samas kohas ära. KIIDAN kõike! Ilusad, sõbralikud noored neiud hoolitsesid meie eest, küürisid puhtaks, koorisid vana naha maha – appi, kui must inimene ma ikka olen! 😀 Igatahes oli väga huvitav kogemus ja soovitan! Polnud väga palav saun see Hammam, lihtsalt väga libe oli õlitatult kivilaual end liigutada, aga eks see tegi nalja! 😀

Lisaks käisime veel linnupargis. See oli ka meie hotelli lähedal kenasti – seal oli ka palju kasse! 😀 Aga olid ka need eriti värvilised kanad. Flamingod ja paabulinnud ühesõnaga.

Hea teekond, kui minna küpsiseid ostma. Soojusega oli nii, et 10-16 kohaliku aja järgi oli soe-kuum. Muul ajal oli lausa tuuline ja jakk pidi siiski peal olema.

Reisi lõpus jäin mina muidugi ka haigeks. Neil hakkas just see külmetuste periood ja kõik aevastasid ja köhisid. Tagasi tulles oli Maroko poolel väga palju passi ja pagasi kontrolle. Väga tüütult palju! Mõni mees skänniti veel eraldi pealaest jalatallani läbi ka veel.

Üleüldiselt- tasub minna! Oli väga tore, aga eks reisiseltskond mõjutab palju ja sellega meil väga vedas! Suur kniks kõigile, kes meiega koos reisisid. 🙂 Ja suur tänu Estravelile reisiks vajaliku paberimajanduse ja muu sellisega – oli hea lihtne! 🙂 Ja Aurinkole hea informatsiooni ja mugava ringisõitmise eest.

Lõpetuseks aga hoopiski pilt värskelt pressitud apelsinimahlast! 2,50eur ja u 400ml- soovitan! Muidugi maksmine oli tark teha alati kohalikus rahas, euro puhul olid hinnad hulga suuremad, kui üldse eurodes tasuda lubati. Kindlasti ununes veel palju palju asju, aga noh… järgmine kord uuesti! 🙂

218 thoughts on “Kas reisida Marokosse või mitte?

1. I want to show my affection for your generosity in support of those people that require help with this one field. Your special commitment to getting the solution across became exceptionally important and have really made professionals like me to attain their goals. Your own important information indicates a lot a person like me and far more to my fellow workers. Many thanks; from all of us.

2. Simply desire to say your article is as astounding. The clearness in your post is just excellent and i could assume you’re an expert on this subject. Fine with your permission let me to grab your RSS feed to keep updated with forthcoming post. Thanks a million and please keep up the enjoyable work.

3. We are a group of volunteers and opening a new scheme in our community. Your site offered us with valuable information to work on. You’ve done an impressive job and our entire community will be thankful to you.

4. I carry on listening to the news bulletin talk about receiving boundless online grant applications so I have been looking around for the most excellent site to get one. Could you tell me please, where could i find some?

5. I simply desired to thank you very much yet again. I’m not certain the things that I could possibly have worked on without those recommendations documented by you over that topic. It actually was an absolute alarming case for me personally, but viewing a new well-written approach you dealt with that took me to jump with contentment. I am happier for this information and thus wish you are aware of a great job you are undertaking educating the others through the use of your blog post. I’m certain you’ve never encountered any of us.

6. My husband and i ended up being thrilled when Ervin managed to carry out his researching out of the precious recommendations he made out of the site. It’s not at all simplistic to simply possibly be giving freely procedures other people could have been making money from. We really take into account we have got you to give thanks to for this. Most of the illustrations you’ve made, the straightforward website menu, the relationships your site give support to foster – it is many extraordinary, and it’s letting our son in addition to our family recognize that this topic is interesting, which is certainly exceedingly pressing. Many thanks for all the pieces!

7. Thanks a lot for providing individuals with remarkably memorable opportunity to read critical reviews from here. It is usually very amazing and also full of a great time for me personally and my office co-workers to search your site particularly thrice a week to learn the new secrets you will have. And indeed, we are usually satisfied with your gorgeous creative concepts you serve. Selected 4 tips on this page are definitely the most efficient we have ever had.

8. I wanted to write down a brief remark in order to say thanks to you for the lovely hints you are sharing on this website. My time consuming internet look up has now been compensated with wonderful concept to share with my family and friends. I would assert that most of us readers actually are rather blessed to live in a remarkable website with many outstanding professionals with helpful tactics. I feel pretty happy to have come across your entire webpage and look forward to so many more awesome times reading here. Thanks a lot once more for everything.

9. I want to show appreciation to you for rescuing me from such a difficulty. Because of looking out throughout the the web and obtaining opinions which are not helpful, I figured my life was over. Existing without the presence of solutions to the issues you’ve sorted out through your short post is a serious case, as well as the kind which might have in a wrong way affected my career if I had not noticed your site. Your main training and kindness in handling all things was useful. I don’t know what I would have done if I had not discovered such a solution like this. I can at this point look forward to my future. Thanks for your time very much for your skilled and sensible guide. I will not hesitate to recommend the sites to any individual who will need tips about this subject.

10. A lot of thanks for your whole labor on this web page. Gloria loves going through internet research and it’s really easy to understand why. Most of us hear all about the dynamic way you present very useful tips and tricks through the web blog and as well as inspire response from some others on that content and our own girl is undoubtedly becoming educated a whole lot. Take advantage of the remaining portion of the year. You are always performing a wonderful job.

11. I truly wanted to make a brief remark so as to appreciate you for these pleasant tips and hints you are giving out on this website. My particularly long internet look up has at the end of the day been honored with brilliant facts to exchange with my pals. I would express that most of us visitors actually are undoubtedly fortunate to dwell in a good community with many wonderful people with good strategies. I feel really grateful to have discovered your entire website page and look forward to some more exciting moments reading here. Thank you once again for all the details.

12. I just wanted to jot down a quick word so as to say thanks to you for all the precious advice you are placing on this site. My time consuming internet look up has at the end of the day been compensated with high-quality information to go over with my friends. I would assume that many of us visitors are truly lucky to exist in a magnificent website with so many perfect individuals with beneficial guidelines. I feel quite lucky to have used the web pages and look forward to really more pleasurable times reading here. Thank you once again for everything.

13. I wish to show my gratitude for your kindness giving support to folks that absolutely need help on in this situation. Your special commitment to getting the message throughout has been unbelievably functional and have all the time made regular people much like me to realize their pursuits. Your own insightful guidelines implies this much to me and somewhat more to my office colleagues. Thanks a ton; from everyone of us.